Suomalais-virolainen yhteisyritys tuo markkinoille innovatiivisen rahoituspalvelun

Suomalaisomistuksessa oleva United Finance yhdistyy virolaisen leasingyrityksen Fusion Varahalduse AS:n kanssa. Uuden finanssiteknologiaa tarjoavan yrityksen päätoimisto tulee sijaitsemaan Tallinnassa.

Fusion Varahalduse AS:n perustaja ja toimitusjohtaja Hendrik Roosna toteaa: ”Tarjoamme ensimmäisinä Virossa ja muissa Baltian maissa asiakashallintajärjestelmän, johon on integroitu rahoituspalveluja. Se tulee oleellisesti parantamaan erikokoisten yritysten pääoman saatavuutta ja tuo palvelut lähemmäs loppukäyttäjää.” Roosna jatkaa: ”Viro ei toimi koemarkkina-alueena, vaan kehitämme edelleen Suomesta tähän mennessä saatua kokemusta ja uusia palveluja.”

United Financen perustajan Marko Roivaisen mukaan päätoimisto päätettiin sijoittaa Viroon. ”Viron puolesta puhuvat erityisesti sen johtoasema digitaalisten palvelujen kehittämisessä ja ammattitaitoinen työvoima”, Roivainen kertoo. Hän jatkaa, että kasvuvaiheessa olevalle yritykselle on läpinäkyvän liiketoimintaympäristön lisäksi tärkeää myös yrittämiseen kannustava verotus ja Pohjoismaita suotuisampi kustannustaso.

”Kansainvälinen käytäntö on osoittanut, että fintech-palvelun laajentuminen vaikuttaa myönteisesti yhteiskunnan kehitykseen, elvyttää kilpailua, edistää hintojen tarkistusta ja takaa laajemman saatavuuden palveluille, jotka ovat perinteisesti olleet alirahoitettuja ja vähän käytettyjä”, Roosna toteaa ja jatkaa, että United Finance AS:n palvelut täyttävät koko Baltiassa sen tyhjiön, jota muut rahoitu

Saved:

Post by